نتیجه بازی بلژیک و رومانی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| شاهکار دی‌بروینه بازگشت یحیی گل‌محمدی به لیگ برتر| فولاد خانه جدید آقا یحیی تاریخ و ساعت بازی ایران و آلمان در لیگ ملت‌های والیبال | شاگردان اکبری به دنبال پایانی خوش نتیجه بازی پرتغال و ترکیه در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| پرتغال می‌خواهد قهرمان شود اردوی دوروزه کشتی‌گیران المپیکی ایران در مشهد + فیلم پخش زنده بازی بلژیک و رومانی در یورو ۲۰۲۴ (۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی پرتغال و ترکیه در یورو ۲۰۲۴ (۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه بازی جمهوری چک و گرجستان در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| سد گرجی ترکیب مدیران آینده استقلال لو رفت | سمیعی مدیرعامل می‌شود رییس فدراسیون جودو: خراسان همیشه قطب جودو کشور بوده است بلانکو منتظر بلیت بازگشت به استقلال | راضی از تداوم حضور نکونام پخش زنده بازی جمهوری چک و گرجستان در یورو ۲۰۲۴ (۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین کوچ ستاره‌های پرسپولیس به تیم جدید گل‌محمدی؟ تاریخ و ساعت بازی آلمان و سوئیس در یورو ۲۰۲۴ | قدرت‌نمایی ژرمن‌ها ادامه دارد؟ فرشاد احمدزاده از سپاهان جدا شد جریمه نقدی استقلال و حامدی‌فر به خاطر بدرفتاری در برابر پیکان ورزشگاه تختی هم آماده برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نیست! استقلال در کمین ستاره‌های سپاهان ۳ عضو کادر فنی استقلال برکنار می‌شوند مجوز بازگشت حسینی به استقلال صادر شد
سرخط خبرها

ورود نمایندگان مجلس، مسئولان، مربیان و اهالی ورزش به پرونده ویلموتس گیت | معاهده ترکمن‌تاج زیر ذره‌بین!

  • کد خبر: ۳۹۵۸۳
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
ورود نمایندگان مجلس، مسئولان، مربیان و اهالی ورزش به پرونده ویلموتس گیت | معاهده ترکمن‌تاج زیر ذره‌بین!
ماجرای قرارداد سرمربی بلژیکی که برخی به درستی از آن به‌عنوان ویلموتس‌گیت نام می‌برند، حالا با واکنش افراد و نهاد‌های مختلف روبه رو شده است؛ از مربیان فوتبال تا اهالی ورزش در رشته‌ها‌یی مثل کشتی که این قرارداد را ظلم بزرگی در حق خود می‌دانند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حکم فیفا درباره پرونده شکایت مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی، از فدراسیون ایران صادر شد؛ حکمی عجیب و سنگین که می‌تواند تا سال‌های طولانی در یاد همه اهالی ورزش و طرف‌داران فوتبال باقی بماند. محکومیت ۶ میلیون و ۴۴۹ هزاریورویی که با مبلغ روز ارز به چیزی در حدود ۱۷۰‌میلیارد تومان می‌رسد، وقتی در کنار مدت حضور این مربی بلژیکی در ایران و نتایج تأسف‌بارش با تیم ملی قرار می‌دهیم، مغز‌مان سوت می‌کشد. در یکی از بند‌های قرارداد آمده است در صورت فسخ قرارداد باید دستمزد ۳ ماه «یا یک مبلغ مشخص» به ویلموتس پرداخت شود. اضافه‌شدن همین چند کلمه نصفه‌نیمه داخل پرانتز باعث شده تا حالا این محکومیت سنگین به فوتبال و کشور ایران تحمیل شود.
 
البته گزینه شکایت به دادگاه عالی ورزش (CAS) باقی است، اما با توجه به سابقه شکایت‌های ایران نباید حساب زیادی روی آن باز کرد. ماجرای قرارداد سرمربی بلژیکی که برخی به درستی از آن به‌عنوان ویلموتس‌گیت نام می‌برند، حالا با واکنش افراد و نهاد‌های مختلف روبه رو شده است؛ از مربیان فوتبال تا اهالی ورزش در رشته‌ها‌یی مثل کشتی که این قرارداد را ظلم بزرگی در حق خود می‌دانند. نمایندگان مجلس هم یک پای جدی دیگر این موضوع هستند که رو‌ز گذشته وارد مباحث مدیریتی شده و مسائل مختلفی را مطرح کردند، از شناسایی مسببان این اتفاق توسط نهاد‌های قضایی (شما بخوانید مهدی تاج) گرفته تا طرح موضوع استیضاح وزیر ورزش در مجلس.


واکنش نمایندگان مجلس

بعد از مباحثی که دو‌شنبه‌شب در برنامه «فوتبال برتر» مطرح شد و حرف‌های قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، که گفت مقصران این قرارداد باید خودشان پول غرامت ویلموتس را بدهند، نمایندگان دیگری هم وارد این ماجرا شدند و واکنش نشان دادند. اسماعیل حسین‌زهی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، یکی از این افراد بود که با انتقاد شدید از این قرارداد گفت: در کل روستا‌ها و با توجه به خشک‌سالی عدیده، نمی‌توانیم آب‌رسانی کنیم. آن وقت باید پول مُفتی به کسی بدهیم که ۷ بازی آمده و فقط ۲ برد داشته است. می‌طلبد که موضوع را در مجلس و دیوان محاسبات پیگیری کنیم.
 
یک عضو دیگر عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز از رئیس قوه‌قضائیه خواست تا به موضوع قرارداد‌های غیرمتعارف ورود کند. مجتبی یوسفی گفت: نمایندگان مجلس در‌این‌خصوص از وزیر ورزش و جوانان خواهند پرسید و حتما هم انتظار داریم سایر دستگاه‌های نظارتی به تصمیمات غلطی که برخی مدیران با هزاران حرف‌و‌حدیث و لابی‌های پشت‌پرده اتخاذ می‌کنند و باعث می‌شود در این شرایط نامطلوب اقتصادی هزینه سنگینی به جیب مردم تحمیل شود، ورود پیدا کنند.
 
وی افزود: هم‌اکنون می‌توان با مبلغ شش‌ونیم‌میلیون‌یورویی که به‌عنوان جریمه برای ایران تعیین شده است، حدود ۶۰هزار مسکن برای اقشار تحت‌پوشش دستگاه‌های حمایتی ساخت یا این مبلغ را به یارانه یا مستمری این افراد افزود. حسین میرزائی یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز ضمن تأکید بر اینکه خسارت قرارداد ویلموتس باید توسط افرادی پرداخت شود که در این امر مقصر بودند، عنوان کرد:برخی زمزمه‌ها وجود دارد که فردا (امروز) در صحن مجلس از ایشان سوال می‌شود که اگر پاسخ قانع‌کننده نداشته باشد، احیانا استیضاح شود.


دفاع کفاشیان به‌جای مهدی تاج

در جریانات اخیر آن کسی که بیشتر از همه زیر سؤال رفته، مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال است. کسی که این‌روز‌ها روضه سکوت گرفته و هیچ دفاعی از خود در رسانه‌ها نمی‌کند. درحالی‌که به نظر می‌رسد تاج می‌خواهد همچنان این رویه را ادامه بدهد، علی کفاشیان دیروز واکنشی به اظهارات قاضی‌زاده داشت که خیلی‌ها می‌گویند در‌واقع حرف‌های تاج بوده که از زبان او خارج شده است. یار شفیق مهدی تاج که مدتی هم رئیسش بود و هم نیروی او، دیروز در گفتگو با رادیو‌تهران به مسئله پرداخت غرامت ویلموتس از اموال تاج و فدراسیون‌نشینان واکنش نشان داد و گفت: نگران شدم نکند ما باید این پول را بدهیم! وقتی چیزی می‌خرید، خراب درمی‌آید. اگر این خرید خوب درمی‌آمد، همه تعریف می‌کردند! نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا این پول باید از بیت‌المال پرداخت شود یا خیر، اظهار کرد: این‌گونه نیست که فوتبال درآمد نداشته باشد. فدراسیون پنج‌شش‌میلیون یورو آن ور (فیفا) دارد و باید تلاش کند این پول را پرداخت کند.


تشکیل کارگروه ویژه پیگیری شکایت از رأی فیفا به دادگاه عالی ورزش

درحالی‌که همه اهالی ورزش و حتی مسئولان غیر‌ورزشی کشور روی موضوع پرونده ویلموتس حساس شده‌اند، دبیرکل فدراسیون فوتبال از تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری شکایت این فدراسیون از رأی صادرشده فیفا درباره پرونده سرمربی سابق تیم ملی به دادگاه عالی ورزش خبر داد. مهدی محمد‌نبی گفت: با توجه به حساسیت پرونده و به جهت حفظ منافع ملی، تصمیمات مهمی در‌این‌باره گرفته شد. بر‌این اساس و با توجه به این رأی ناعادلانه و حسب هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، کارگروه مجربی تشکیل خواهد شد که در آن جمعی از حقوقدان‌های برجسته کشور در نقشه راه پیگیری شکایت به دادگاه عالی ورزش فدراسیون را همراهی خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->